.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشیه‌هایی از جلسه علنی دیروز مجلس

قرائت گزارش کمیسیون تحقیق مجلس درباره رد اعتبار نامه منتخب مردم ملکان و تشکیل جلسه غیر علنی،از حاشیه های جالب توجه جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش ایرنا، مجلس شورای اسلامی امروز از ساعت 8 صبح تا 40/9 جلسه غیرعلنی داشت و پس از قرائت قرآن کریم و ناطقان پیش از دستور،رایزنی ها و گفت و گو در مورد سلمان خدادادی آغاز شد. پیش از ورود مجلس به دستور کار، 15 تن از نمایندگان مجلس در جایگاه هیات رئیسه حاضر شدند و با رئیس مجلس به گفت و گو پرداختند.

*از سوی دیگر در هر گوشه از مجلس نیز عده ای به دور پزشکیان نماینده تبریز و عده ای به دور محمد ابراهیم نکونام رئیس کمیسیون تحقیق مجلس جمع شده بود . در این میان پزشکیان و نکونام با یکدیگر مشاجره می کردند. بسیاری از این نمایندگان از استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل بودند.

*از سوی دیگر سلمان خدادادی نیز درکنار صندلی خود در گوشه دیگری از صحن ایستاده بود و با چند نفر از نمایندگان از جمله نژادفلاح ، سیدحسین هاشمی و کوهکن صحبت می کرد.

*‌ در راهروی مجلس شنیده شد که "‌مسعود پزشکیان" به عنوان مخالف رد اعتبار نامه خدادادی و "فاطمه رهبر" در موافقت با رد این اعتبار نامه به دنبال دیدگاه های خود در جلسه غیر علنی غیر رسمی پرداخته اند.

*‌ به گفته برخی از نمایندگان، سلمان خدادادی به نمایندگان قول داده است که اگر پرونده اش در محاکم قضایی به نتیجه برسد و قاضی بر علیه وی حکم صادر کند، از نمایندگی مجلس استعفا خواهد داد که این امر ‌در جلب نظر نمایندگان برای موافقت یا تایید اعتبار نامه وی موثر بوده است .

*حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی نیز در کنار این گفت و گوها بر روی صندلی خود نشسته بود و کتابی را مطالعه می کرد. احمد توکلی و موسی قربانی در گوشه دیگر مجلس به گفت و گو مشغول بودند و چند نفر از نمایندگان نیز به دور آنها جمع شده بودند.

*در هنگام نطق های پیش از دستور نمایندگان،لاریجانی چندبار از نمایندگان خواست که بر روی صندلی خود بنشینند.

*ونایی نماینده ملایر نیز در نطق پیش از دستور خود آنچنان با احساس نطق خود را قرائت کرد که دست خود را بالا و پایین می برد و دستش می لرزید و وقتی گلوی وی خشک شد، با بطری آب معدنی را سرکشید.

*در جلسه امروز مجلس، 20 نفر از نمایندگان خواستار بیان تذکر شفاهی بودند که در آغاز جلسه و پس از نطق های پیش از دستور 5 نماینده تذکر خود را بیان کردند و بقیه تذکرات به پایان جلسه موکول شد.

*قرائت گزارش کمیسیون تحقیق مجلس درباره اعتبارنامه سلمان خدادادی نیز به هیجان جلسه افزود و وقتی گزارش قرائت شد ،لاریجانی اعلام کرد که خدادادی می تواند از خود دفاع کند ،در این هنگام خدادادی از روی صندلی بلند شد و ایستاد اما نمایندگان با صدای بلند اعلام کردند ، دفاع نمی خواهد و پس از آن رای گیری با ورقه آغاز شد. اعلام نتایج رای گیری و تائید اعتبارنامه سلمان خدادادی تعداد بسیاری از نمایندگان به دور وی جمع شدند و ضمن تبریک به خدادادی با وی روبوسی کردند.

*در جلسه علنی امروز مجلس مقداد نجف نژاد،نماینده بابلسر نیز در تذکری از تردد غیر مجاز برخی افراد در اطراف درهای ورودی صحن علنی شکایت داشت. وی اظهار داشت :دربین این افراد، برخی کارچاق کن هستند،حضور این افراد به صلاح مجلس نیست.

*‌ "‌طهماسب مظاهری "‌رییس کل بانک مرکزی که امروز برای تقدیم لایحه متمم قانون بودجه سال 1387 کل کشور برای پرداخت بدهی دولت به بانکها در مجلس حضور یافته بود،در پاسخ به سوال خبرنگاری که از وی پرسید قفلی که به خزانه زده اید چه زمانی باز می شود ؟‌ با خنده گفت: من به در خزانه قفل نزده ام بلکه به در چاپخانه پول بانک مرکزی قفل زده شده تا چاپ پول برای تزریق نقدینگی متوقف شود.

*‌ وقتی خبرنگار یکی از روزنامه ها از "‌ محسن کوهکن "‌پرسید، ‌با توجه به اینکه نمی توان معاون رییس جمهوری را استیضاح کرد ،‌مجلس نمی خواهد درباره اظهارات اخیر رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از رییس جمهوری سوال کند؟‌ سخنگوی هیات رئیسه در پاسخ گفت : ‌ اظهارات رحیم مشایی در حد سوال از رییس جمهوری نیست . مجلس تذکرات کتبی و شفاهی در این خصوص داده وبیانیه ای نیز صادر شده که این بدان مناسبت است که مجلس روی این مسئله حساسیت دارد اما از طریق سازوکار معقول و منطقی آن را پی گیری خواهد کرد.

*نصب شیرهای سنگی بر سر در ورودی ساختمان مشروطه (مجلس شورای ملی سابق) و جمع آوری مجدد این شیرها، از دیگر مباحث در مجلس و حتی در بین خبرنگاران بود. پنج شنبه گذشته دو شیر سنگی که متعلق به مجلس شورای ملی بود پس از سالها بر بالای سردر ورودی ساختمان مشروطه نصب شد اما در دو روز قبل این دو مجسمه شیری باردیگر برداشته شد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.